Retro_Matiné
KORONA fm 100

Telefon: 78 KORONA
SMS: 30 2 KORONA
E-mail: info@koronaradio.hu

|

Segíthetek bal
Segíthetek jobb kicsi

Magazin

Hitler megkérte Porschét...

Szerző: Gábor János, Wikipedia, KORONAfm100, Napi Jubileum – 2016-09-03 08:33:02

's lőn a VW Bogár!

Az 1875-ben ezen a napon született Ferdinand Porsche (nem róla, hanem a fiáról, Ferry-ről nevezték el a luxusautó-márkát) az 1920-as évek végén már nagyon elismert autóépítő mérnöknek számított. Ekkor határozta el, hogy olyan autót tervez, ami kényelmes, erős, jó kiállású, és legfőképpen: olcsó. Amikor ezek a tervek felmerültek, és a részletes tervek elkészültek, 1931-et írtunk. Azért fontos ezt hangsúlyozni, mert egyes német írók a Volkswagen gondolatát és tervét Hitlernek tulajdonították.

Tény viszont, hogy tőle kapta a megbízást a VW elkészítésére…

Hirdetés

Hirdetés

1933-ban Hitler magához hívatta Porschét, és népautó tervezésére adott neki megbízást. A feladat úgy szólt, hogy a kocsi 100 km/h sebességgel legyen képes haladni, 4-5 üléses legyen, motorját léghűtéssel kell ellátni, és az ára ne haladja meg az 1000 márkát. A náci hadsereg ekkor még csak szerveződött, és Hitler minden propagandaeszközt felhasznált, hogy a világgal a náci Németországot megismertesse. Ehhez autóversenyek rendezése jó lehetőséget nyújtott. Akkoriban az Alfa Romeót s a Bugattit emlegették világszerte.

Húszezer márkát kapott kísérletezésre. Stuttgarti villájának garázsába beállítottak két esztergapadot, egy marógépet, egy fúrógépet és három satupadot. A kísérletezéshez 12 mérnököt és szakmunkást kapott. 1936-ra elkészült három kocsi. Esőben, hóban, fagyban, sivatagi homokon, autóúton, egyszóval a lehető és lehetetlen körülmények között 50 ezer kilométert futottak.

Az általa tervezett kísérleti kocsira Daimler-Benz kapott megrendelést, de egyelőre csak harminc darabra. Az autók elkészültek, mindegyiket sokszorosan kipróbálták, ami után újabb próbaszéria készült el, és 1938. május 26-án nemcsak egy új gyár, hanem egy új város alapjait is lerakták Wolfsburgban. Ma így néz ki a legendás gyárnegyed:

A háború megindulásával a hadseregnek szüksége volt erősebb és strapabíróbb gépkocsira, így Porsche áttervezte a 985 köbcentis motorját 1134 köbcentisre. Ily módon csúnya, formátlan, de kitűnő terepjáró képességű kocsit nyertek (lsd. alábbi kép), amely nagy szériában készült, s a karosszériát hozzá a berlini lemezárugyárak készítették. (Hamarosan úszó változatát is kipróbálhatták.)

Összefoglalva:


A Volkswagent 1937-ben alapította a nemzetiszocialista német kormány, eredetileg a Volkswagen Bogár gyártására. Íme a fejlesztő, a korszakalkotó Ferdinand Porsche, legfontosabb "gyermeke" társaságában:

Wikipedia / KORONAfm100

A sípszó után hagyjon üzenetet!

Facebook Twitter YouTube Instagram SoundCloud
Csamangó