Igazi gépkülönlegességek várták a kilátogatókat a Dunakeszi repülőnapon. Egy valódi kuriózumot, Kvasz András 1911-ben épült repülőgépének a tökéletes, működőképes mását is megcsodálhatták az emberek.
A szervezők szerint ez a reptér történetének legnagyobb szabású ilyen eseménye, és elégedettek is voltak az eredménnyel.Természetesen a látványos bemutatók sem hiányozhattak.
A kalocsai Europairventure-ről ismert Nádas Tamás is mutatott be lélegzetelállító mutatványokat. Az Európa-bajnok műrepülő szerint óriási élmény egy ilyen gépet vezetni és uralni.
Félelemérzet nincs, számomra ez inkább egy boldogságérzet, amikor beül az ember a repülőbe, megszületik, megszűnik körülöttem a világ, csak a repülés van, mintha nem is lenne más., mondta Nádas.
Aztán jött Kvasz András matuzsálemi gépének modellje - néhány métert meg is tett a földön, de a levegőbe nem emelkedett. Megépítője szerint csak egyelőre.
Én addig fogok ezzel kísérletezni, míg ez fel nem emelkedik, én meg vagyok győződve róla, hogy ez a maga korában ment, úgyhogy most is mennie kell, és ne vegyék nagyképűségnek, de a szerencsétlen Kvasz Bandi még egy könyvben sem volt leírva, hogyan kell repülni, mindent maguknak kellett kitalálni, nekem pedig van párszáz repült órám van., magyarázta Révy László, oldtimer szakértő, pilóta.
A sípszó után hagyjon üzenetet!