Telefon: 78 KORONA
SMS: 30 2 KORONA
E-mail: info@koronaradio.hu
1881-ben, Ettore Bugatti olasz verseny- és luxusautó tervező és építő. Intarziakészítő apja fiát is művésznek szánta, őt azonban a gépek érdekelték, így elszegődött inasnak egy kerékpárgyártó céghez. 14 évesen már triciklit motorizált, sőt szerkezetével országúti versenyeken vett részt. Bugatti megérezte, hogy az új század jelképe az autó lesz, így autodidakta módon képezte magát. Hallatlan műszaki érzékével már 17 évesen sportkocsit épített vásárolt autóalkatrészekből. A négyhengeres, négysebességes, háromliteres, lánchajtású autó 1901-ben Milánóban egy nemzetközi kiállításon elnyerte a város nagydíját.
Hirdetés
Hirdetés
Bugatti 1904-ben a strasbourgi autógyárba igazolt át, amely szintén megvette licencét. Az ennek alapján gyártott Hermes gépkocsik az 1906-os milánói nemzetközi kiállításon aranyérmet nyertek. 1910-ben a Szentpéterváron rendezett autó kiállításon már egy Deutz-kocsival érdemelte ki az aranyérmet. A kapott licencdíjakból, megtakarított pénzéből saját vállalkozásba kezdett: egy volt festőüzemet alakított át és hozzálátott az autóépítéshez. 1910-ben 10, a következő évben 65 kétüléses Bugatti készült.
1912-ben a Peugeot gyár megbízásából tervezte a "Bébé-t" kora egyik legsikeresebb kiskocsiját, sőt villamos meghajtású autót is készített. Az első világháború kényszerszünete után csak 1924-ben jelent meg új típussal, a 35-tel, mely igazi versenyautó volt. Ezzel és utódaival a harmincas évek végéig sikert sikerre halmozott.
Hogy Bugatti nem csak kiváló és szép sportautókat tudott építeni, arra bizonyság a húszas évek végén készített La Royale, avagy Arany Bugatti. Az aprólékos gonddal készült, finom vonalvezetésű, hat méter hosszú luxuskocsiból mindössze hét készült, az egyiknek nemrég egy árverésen csaknem hárommilliárd forintnak megfelelő összeg volt a kikiáltási ára.
Bugatti a gazdasági pangás évei alatt motoros vonatokat, hajó- és repülőgép-motorokat gyártott, s maga tervezte és állította elő az autógyártáshoz szükséges szerszámokat, készülékeket is.
Ettore Bugatti mintegy 60 önálló típust tervezett, a nevével készült hét és félezer autóra "élethossziglani" garanciát adott.
A márka az 1990-es évek elején "támadt fel" egy olasz üzletember segítségével, de a cég hamarosan tönkrement. Aztán a Volkswagen konszern égisze alatt 2005-ben kihoztak egy új, Veyron nevű típust, amelyre a hagyományokhoz hűen csak az előleg 70 millió forintnak megfelelő összeg.
A sípszó után hagyjon üzenetet!