Telefon: 78 KORONA
SMS: 30 2 KORONA
E-mail: info@koronaradio.hu
94 éves Gloria Vanderbilt tervező, költő, aki a design farmerek ükanyjának számít. Dokumentumfilmet is forgattak a divatmágusról Semmi sem marad kimondatlan címmel. Az 1980-as években a nevével fémjelzett farmernadrágokkal nagy hatást gyakorolt a "designer jeans" őrületre. A farmertől mindenki azt várja, hogy tükrözze az egyéniségét, és itt jönnek be a képbe a "designer jeans"-ek, amelyek megalkotásakor a tervezők fantáziája szárnyra kaphat, hiszen ezek lettek napjaink legmeghatározóbb divatjelenségei.
Hirdetés
Hirdetés
Gloria Vanderbilt és Calvin Klein voltak az első tervezők, akik a 70-es évek végén saját márkás jeans kollekcióval mutatkoztak be. Addig már a fiatalos lázadásban gyökerezett, majd a történelmi márkák által sikeresen menedzselt ruházati cikk a középosztály körében is közkedvelt lett. Klein és Vanderbilt felismerték azt a tényt, hogyha a felső tízezret szeretnék megcélozni a farmerrel, akkor meg kell különböztetni az átlagos és tömeggyártott terméket a divatos és minőségi daraboktól annak érdekében hogy azokat mint High Fashion termékeket forgalmazni lehessen. Mindezektől vezérelve Calvin, Gloria és követőik az általuk kreált darabokhoz a márkanév presztízsértékű feltűntetése, a kellékezettség gondossága, a luxusszínvonalú kivitelezés és a hibátlan alapanyagok mellé adták a nevüket és a legapróbb részletekbe menő trendkövetés lett a kollekciók legfőbb ismérve.
A "designer jeans"-ek végtelen számú variációs lehetőségei leginkább a tervezői kollekciókban mutatkoznak meg - minden évben ezek határozzák meg a trendeket. Ma már egy menő farmer, például egy "Duarte", "Roberto Cavalli" márkájú, ára 600 és 1000 dollár között mozog, De a Dior kollekciójában akad olyan farmernadrág is, ami kb. 10.000 dollárba kerül, szárait pedig hímzések és rókaprém szegélyek díszítik.
Ha már hímzések a kalocsai mintás farmerek is szót érdemelnek Varga Mónika a tradicionális kalocsai képviselője elárulta, hogy hogyan készülnek az egyedi hímzésű ruhadarabok helyben és milyen árkategóriában kell gondolkodnia egy-egy megrendelőnek:
A sípszó után hagyjon üzenetet!