December 29-én, ötödször rajtol el az Africa Eco Race-en a Qualisport kamionos tereprali-csapata.
Fotó: Qualisport Racing
Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Ács László főszerelő a Scania versenykamion fedélzetén, több mint 5000 kilométert tesz meg a Szaharán át egészen Dakarig, a Rózsaszín-tó partjáig. A kalocsai székhelyű különítménynek már komoly múltja van a legnagyobb afrikai összecsapáson. Mindközül a legfényesebb siker 2010-ben született, amikor a monstrumok kategóriájának győzteseként zártak.
René Metge, a legendás versenyigazgató összesen 11 szelektív szakaszt jelölt ki: az össztáv 5580 kilométer lesz, amelyből a mért szakaszok 3000 kilométert tesznek ki. Január 5-én, a nyugat-szaharai Dakhlában a mezőny kap egy pihenőnapot, míg a verseny január 11-én zárul a hagyományoknak megfelelően a szenegáli főváros, Dakar közelében, a Rózsaszín-tó partján.
Mi a kezdetek óta résztvevői és hívei vagyunk az Africa Eco Race-nek, amely számunkra jóval több, mint egy verseny mondta a Qualisport pilótája, Kovács Miklós. Olyan futamról van szó, ahol a szervezők a sportszakmai értékeket helyezik előtérbe, s bár a kihívást fokozzák a nomád körülmények, a mezőny olyan, mint egy nagy család. A szakaszokon természetesen kőkemény csaták zajlanak, viszont esténként a táborban mindig jó hangulatban beszéljük meg a tapasztalatokat. Az évek során komoly, szoros baráti kapcsolatokra tettünk szert ezen a futamon és büszkék vagyunk rá, hogy tagjai lehetünk ennek a családnak. Örülünk annak is, hogy az Opel Dakar Team révén most először újabb magyar egység is csatlakozik a mezőnyhöz.
Kovács, Czeglédi és Ács biztató előjelekkel készül az afrikai derbire: júliusban, az oroszországi Silk Way Rally népes, gyári Kamazokkal gazdagon tűzdelt kamionos mezőnyében az előkelő 10. helyet szerezték meg. Tavaly tavasszal kezdtünk versenyezni ezzel a kamionnal, de még az idei Silk Way Rally-n is jelentkeztek apró-cseprő problémák. Nyár óta sokat dolgoztunk annak érdekében, hogy tovább csiszoljuk a megbízhatóságot, ugyanakkor törekedtünk a súly csökkentésére is. fogalmazott Kovács Miklós.
A versenytriót négyfős asszisztencia-stáb segíti a sivatagi megmérettetésen: a szervizkamion fedélzetén utazó Várda Ferenc, Májer Krisztián, Kovács Tibor, valamint a csapatmenedzser, Mészáros Sándor a Scania megfelelő műszaki kiszolgálásáról, a zavartalan versenyzésről igyekeznek majd gondoskodni.
A sípszó után hagyjon üzenetet!