Telefon: 78 KORONA
SMS: 30 2 KORONA
E-mail: info@koronaradio.hu
Az Országgyűlés kedden hozzájárult a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának újjáépítéséhez, a beruházás várhatóan 472 milliárd forintba kerül, amelyet 85 százalékban kínai hitelből finanszíroznak, számolt be a döntésről az MTI.
Hirdetés
Hirdetés
A képviselők 123 igen, 6 nem és 45 tartózkodó voks mellett hirdették ki az építkezés kivitelezéséről és finanszírozásáról szóló, Pekingben, tavaly november 24-én aláírt kínai-magyar kétoldalú egyezményt.
(Fotó: halasmedia.hu)
Amint arról korábban híreinkben már hallhatott, a többek között kiskőrösi vasúti pályaszakaszt is érintő projekt elsődleges célja, hogy a görögországi Pireusz kikötőjébe érkező kínai áruk vasúton közelíthessék meg az Európai Uniót.
Ennek érdekében a Budapest-Ferencváros-Kelebia vasútvonalon 160 kilométeren alakítanak ki új kétvágányú, villamosított, az európai szabványnak megfelelő pályát, amelyen akár 740 méter hosszú tehervonatok is közlekedhetnek, a személyvonatok sebessége pedig elérheti az óránkénti 160 kilométert. A tervek szerint a projekt 2018-as megvalósítása után a jelenlegi 8 óráról három és fél órára csökken a Budapest-Belgrád közötti vonatút ideje.
A sípszó után hagyjon üzenetet!