Telefon: 78 KORONA
SMS: 30 2 KORONA
E-mail: info@koronaradio.hu
Pénteken leszavazta az Országgyűlés a fővárosi dugódíj bevezetéséről szóló fideszes javaslatot. A városüzemeltetési főpolgármester-helyettes, aki a javaslat egyik benyújtója volt, azt mondta: a városvezetés nem ragaszkodik a dugódíjhoz, a bevezetés előtt tanulmányokat kell készíteni.
Elutasította pénteken az Országgyűlés azt a módosító javaslatot, amely lehetővé tette volna, hogy a fővárosban behajtási díjat szedjenek be az autósoktól a közutak használatáért. Az erről szóló indítványt Bagdy Gábor és György István főpolgármester-helyettesek nyújtották be június 11-én.
A javaslat elfogadásához kétharmados többség kellett volna, 14 igen és 305 nem szavazattal azonban elutasították. A 12 LMP-s képviselő mellett csak Nagy Csaba és Ughy Attila fideszes képviselők szavaztak igennel. A parlament honlapja szerint Bagdy jelen volt az ülésteremben, de nem nyomott gombot, György István viszont nemmel szavazott a saját javaslatára.
A tervezet szerint a behajtási díjat vagyis a dugódíjat az egyes zónákban időszakokra és gépjármű kategóriákra bontva eltérően állapították volna meg. Az ebből származó bevétel a fővárosi önkormányzatot illette volna meg.
Tarlós István június közepén a Tv2 Mokka című műsorába azt mondta: még dolgoznak a szakemberek a dugódíj, illetve a hídpénz bevezetésének részletein, nem dőlt el, mekkora legyen a gyűrű átmérője és mennyit kellene fizetni. Az ötszáz forintos díj lenne a felső határ.
A városvezetés nem ragaszkodik hozzá
György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes péntek esti közleményében azt írta: sem Tarlós, sem a város más vezetői nem ragaszkodnak a dugódíj bevezetéséhez. György azt írta, 2009-ben az akkori városvezetés hozott olyan döntést, amelynek alapján a 4-es metró beruházását támogató európai bizottsági határozat előírta Budapest számára a dugódíj bevezetését.
A főpolgármester-helyettes szerint a jelenlegi vezetők "sem most, sem korábban" nem ragaszkodtak a dugódíj bevezetéséhez. Hozzátette: a dugódíj egy lehetséges forgalomszabályozási eszköz, de bevezetését több infrastrukturális beruházásnak meg kell előznie, és a bevezetést, ha a tanulmányok ennek szükségességét igazolják, megfelelően elő kell készíteni.
Pokorni többzónás dugódíjat javasol
Pokorni Zoltán, a XII. kerület fideszes polgármestere az MTI szerint levélben tájékoztatta a kerület lakóit a dugódíjjal kapcsolatos állásfoglalásáról. Eszerint az önkormányzat szakemberek bevonásával vizsgálta meg a dugódíj lehetséges hatásait, ennek alapján az önkormányzat az egyzónás rendszer bevezetését nem támogatja. Az egyzónás rendszer kifejezetten hátrányosan érintené a XII. kerületben élőket, mivel komoly forgalomnövekedést és parkolási gondokat okozna.
A levél szerint az önkormányzat többzónás rendszer részletes kidolgozását javasolja, ezt megelőzően pedig célzott méréseket és elemzéseket tart indokoltnak a budai kerületekre - és kiemelten a XII. kerületre vonatkozóan. A polgármester javasolja annak feltérképezését is, hány parkolóhelyet kell létrehozni Budán a dugódíj bevezetése előtt. A XII. célja az, hogy a főváros környéki településekről érkező sok tízezer autó megfelelő, védett parkolóhelyet találjon a város határán, ezáltal ne a kerületekét foglalják el.
Pokorni szerint a közlekedés az egyik legfontosabb közös ügy, ezért nem jó, ha pártpolitikai viták tárgyává válik. Véleménye szerint nem szerencsés, hogy több helyen is Tarlós ötletének tüntették fel a dugódíj bevezetését, hiszen erről még a főváros korábbi városvezetése döntött.
(MTI)
A sípszó után hagyjon üzenetet!