A Budapesten közlekedő orosz metrószerelvények műszaki állapotát mérte fel egy német cég, és arra jutottak, hogy a vizsgált 34 féle alkatrész nagy része katasztrofális vagy kritikus minősítést kapott - írja a vizsgálat eredményéről szóló dokumentumhoz hozzájutó Index.hu.Az orosz metrókocsikban vizsgált 34-féle alkatrészből (kapcsolók, diódák, ellenállások, biztosítékok, akkumulátorok) 11 kapott katasztrofális, 15 pedig a kritikus minősítést a német TÜV Rheinland cégtől, ami július 30-án adta le erről szóló jelentését a BKV-nak - írja a jelentéshez hozzájutó Index.hu.
A TÜV Rheinland szakemberei a kockázatosabb alkatrészek esetében imitálták a hibás működést, hogy kiderüljön, keletkezhet-e tűz, az erről készült, az Indexen bemutatott videókon az látható, hogy A soros-párhuzamos átkapcsoló berendezés például némi szikrázás után lángra lobbant, illetve az egyik menetzárlatos tekercs az imitációs vizsgálat közben robbanásszerű hang kíséretében gyulladt ki.
Egy esetleges tűz keletkezése után nagy valószínűséggel tömegkatasztrófához vezet, ha a szerelvény két állomás között az alagútban ragad, és több kedvezőtlen körülmény is fellép együttesen - áll az Index által idzett jelentésben, de kedvező esetben a keletkezett tűzet tűzoltósági beavatkozás nélkül maga a metrószerelvény védelmi rendszere képes elfojtani.
A jelentés 16 esetben azonnali alkatrészjavítást vagy cserét javasol, amelyek költsége százmillió forintos nagyságrendű, emellett pedig 80 millió forintba kerülne az egyszeri alagúttisztítás, a por-, olaj-, zsír-, vasporszennyeződések és a különféle szöszök eltávolítása. A jelentést a BKV igazgatósága október 26-án tárgyalja - áll a cikkben.
A cikk felidézi, hogy a 3-as metróvonal 36 éves szerelvényeit már le kellett volna cserélni, a rekonstrukciót pedig többször elhalasztották már forráshiány miatt, de fenntartott forgalom mellett 12 évig tartana.
(hvg.hu)
A sípszó után hagyjon üzenetet!