Retro_Matiné
KORONA fm 100

Telefon: 78 KORONA
SMS: 30 2 KORONA
E-mail: info@koronaradio.hu

|

Segíthetek bal
Segíthetek jobb kicsi

FM100-blog

Titanic-mítosz dőlt meg!!!

Szerző: Gábor János, KORONAcafé – 2016-03-31 10:48:25

A rádiósok nem egy nyelvet beszéltek, ki se kellett volna futni

A mai Napi Jubileum rovatban minden túlzás nélkül évszázados mítosz dőlt meg: a hallgató a KORONAcaféban leplezte le a tragédiát követő nyomozások egyik legnagyobb tévedését. Bár, sokkal inkább HAZUGSÁGÁT!

Az megvan, hogy a Titanic adta le az első SOS jelzést a világon? Pedig nem.
És az, hogy a mentőcsónakokon kívül nem volt más baj? Pedig de.


Egy dolog áll meg kétségtelenül: túl gyorsan mentek, ezzel ellehetetlenítve a mentést. További részletek lejjebb...

hirdetés

hirdetés

1909-ben ezen a napon kezdték el építeni minden idő leghirhedtebb hajóját. A Titanic a valaha volt legnagyobb gőzös volt a maga korában, de azt már kevesebben tudják, hogy két másik testvért is építettek, vele párhuzamosan. A tempó nem volt véletlen: a gigászt gyártó White Star Line vállalat éles kereskedelmi versenyt vívott vetélytársaival.

Az eredmény: kapkodás.

A Titanic-kal nem csak az volt a baj, hogy a kapitánya túlhajtotta (bár ez nem csak a jéghegy miatt bizonyult később végzetes hibának), hanem az is, hogy az elsüllyeszthetetlennek hitt gőzöst kritikán alul rossz minőségű szegecseléssel, felületes illesztésekkel látták el. A katasztrófát végül ezeke együttese okozta, de volt baj a rádiósokkal és a felszerelésükkel is.

Annak viszont mekkora esélye van, hogy a KORONAfm100-nak van egy hallgatója, akinek a dédnagyanyja a Titanic utasa volt. Árpád felmenője életét vesztette a tragédiában, és a családján azóta is kézzel fogható a trauma, főleg azért, mert nem sokon múlt, hogy akkor fiatal lány korban lévő nagymamája is felszáll a hajóra. A hallgató nem volt képes adásban elmondani a történetet, így off air beszélgettünk vele.

Ezt árulta el (vérfagyasztó):

 


Árpád története után folytatódott a Titanic-sztori: ránktelefonált Zsolt, aki rádióamatőrként rendesen mögénézett a korabeli távközlés anomáliáinak, illetve az abból fakadó problémáknak. Tette ezt azért, mert nem hitt benne, hogy a korabeli tudósítások és nyomozati anyagok rendre a rádiós személyzetet hibáztatták a Carpatia késlekedéséért. A túlélőket végül kihalászó hajó rádiósáról azt állította a sajtó, hogy elaludt; valójában azonban „nem egy nyelvet beszélt” a Titanic-kal! És mi van az SOS-sel? Az igazság az, hogy nem a Titanic volt az első hajó, ami leadta, viszont miatta vezették be, egy nemzetközi egyezményben.

Nagypályás mítosz-döntögetés ITT:

 

A sípszó után hagyjon üzenetet!

Facebook Twitter YouTube Instagram SoundCloud
Csamangó