Telefon: 78 KORONA
SMS: 30 2 KORONA
E-mail: info@koronaradio.hu
Quentin Tarantino két okból ment Cannes-ba idén: hogy felvezesse a húszéves Ponyvaregény 35 mm-es kópiáról zajló, tengerparti vetítését, és hogy Sergio Leone előtt tisztelegjen az Egy maréknyi dollárért ötvenedik születésnapja alkalmából. Ha már ott volt, egy sajtótájékoztatót is lenyomott, melynek során a Ponyvaregényről ugyan nem esett szó, a filmrajongó rendező viszont lelkesen beszélt mindenféle filmes kérdésről, ami foglalkoztatja.
Tarantino Uma Thurmannel pózol Cannes-ban (fotó: AFP)
Természetesen rögtön előkerült a rendező egyik vesszőparipája, a digitális filmezés és filmvetítés ócsárolása: kijelentette, hogy a DCP számára a mozi halálával egyenlő, hogy a digitális formátumról történő filmnézés nem tekinthető moziélménynek csak "nyilvános helyen zajló televíziózás"-nak, és hogy a mostani, a digitális technikát keblére ölelő generáció "teljesen reménytelen", de reméli, hogy a következő majd okosabb lesz, és visszatér a filmhez.
Azért annyit ő is megenged, hogy klassz dolog, hogy a fiatal tehetségeknek nem kell óriási anyagi akadályokat legyűrniük, ha filmet akarnak csinálni, mert gyakorlatilag egy mobiltelefon elég hozzá, de rögtön hozzátette, hogy "azt viszont képtelen vagyok megérteni, bármelyik sikeres filmes mi a francért forgat digitálisra". Kiderült az is, hogy sorozat lesz a Djangoból. További részletek az [origo] Filmklubban!
A sípszó után hagyjon üzenetet!