Telefon: 78 KORONA
SMS: 30 2 KORONA
E-mail: info@koronaradio.hu
Roger Ebert, a neves filmkritikus a Newsweek "Miért utálom a 3d-t? (És miért kellene neked is)" című cikkében indított támadást a 3d-őrület ellen, ami szerinte csak a lehúzásról szól, és gúzsba köti a rendezők kezét.
A 3d nem jó semmilyen felnőtt filmhez. Korlátozza a rendezők szabadságát, és sokkal sötétebb képet eredményez a hagyományos 2d-technikánál - írta a Newsweekben Roger Ebert. A Chicago Sun-Times híres filmkritikusa szerint az egész 3d-őrület mögött a profithajhászás, a drágább technikák és mozijegyek erőszakos értékesítése húzódik.
Ebert szerint eleve perspektivikusan nézünk egy kétdimenziós filmet, térbe helyezzük a látványt, ehhez az érzethez nincs szükség 3d-s filmre. Egy mesterséges harmadik dimenzió még ronthat is az illúzión. A 3d-filmekben a látvány egész mélysége élesnek tűnik, de a rendezők így elvesztik a lehetőséget, hogy különböző mélységekre összpontosítva valamerre irányítsák a nézők figyelmét.
Ilyen képet "készít" a 3D szemüveg - egy képkocka az Avatarból:
A kritikus úgy látja, a komoly drámai filmeket, mint például az Egek urát vagy a Bombák földjént, nem lehet elképzelni 3d-változatban. A 3d-technika leginkább gyerek- és animációs filmek esetében megfelelő. Ebert elismeri, hogy Cameron technikai zseni, és az Avatar nagyszerű film, de a 3d-s Titanic tervét már túlzásnak tartja. A kritikus nem akar olyan Hollywoodot, ahol a sztori és a minőség helyett a 3d-s látvány lesz a legfőbb filmkészítési szempont.
Hollywood mindig technikai újításokat vezetett be, amikor fenyegetve érezte magát: ilyen elkeseredett válságötlet volt a hang, a szín, a széles vászon, majd a 3d, a sztereó hang és most az új 3d-technikák bevetése, hogy az otthoni filmnézést újra felváltsa a mozi. A nagy stúdiók a gyerekpiac felé nyitnak: a Disney például bejelentette, hogy nem készít több hagyományos filmet, kizárólag animációkkal és szuperhősökkel akar foglalkozni.
A sípszó után hagyjon üzenetet!