Telefon: 78 KORONA
SMS: 30 2 KORONA
E-mail: info@koronaradio.hu
A szombati Daily Telegraph megszerezte az eltűnt maláj gép és az irányítás közötti kommunikáció utolsó 54 percének leiratát, és bemutatta repülésbiztonsági szakértőknek.
A szakemberek véleménye szerint a kommunikáció "tökéletesen rutinszerű" volt, két kivétellel. Az első "potenciálisan furcsa" mozzanat helyi idő szerint hajnali 1:07 perckor volt, amikor az első tiszt közölte az irányítással, hogy a gép 35 ezer láb magasságban repült. A brit lap által kérdezett szakértők szerint ez a közlés felesleges volt, mivel ugyanezt a pilóta hat perccel korábban is jelezte az irányítóknak. Ráadásul a közlés döntő pillanatban hangzott el, ugyanis éppen 1:07 perckor küldte a Boeing digitális adatközlő rendszere az utolsó automatikus helyzetjelentést a gép állapotáról. A másik furcsa mozzanat - amely felvetheti a szándékosság lehetőségét a gép eltűnésével kapcsolatban az, hogy a kommunikáció megszakadása és a repülőgép ezután észlelt, éles ívű nyugati irányú fordulója éppen akkor történt, amikor a Pekingbe tartó járatot a Kuala Lumpur-i irányítás átadta volna a vietnami Ho Chi Min-város légiirányítóinak. A brit lapnak a British Airways légitársaság egy volt pilótája, aki Boeing 777-esekkel repült, azt mondta: ha ő el akarna "lopni" egy repülőt, azt ezen a ponton tenné.
A sípszó után hagyjon üzenetet!