Ugyan a szakmabélieket megosztotta Madonna második, saját rendezésű filmje, a W.E.címet viselő dráma, melyet a Velencei Filmfesztiválon mutattak be - az előzetest látva az énekesnőből lett alkalmi direktor jobban odatette magát, mint első mozijához, a Mocsok és bölcsességekhez.
Madonna munka közben
A W.E., mely egy angol "szóvicc" [we: mi / W.E.: Wallis és Edward] a párhuzamos történetek főseinek a nevéből képződött. A film ugyanis a huszadik század egyik legnagyobb botrány-szerelmét dolgozza fel. Egyfelől megismerhetjük A király beszédében már megvillantott VIII. Edward brit trónörökös és Wallis Simpson, kétszeresen elvált amerikai asszony románcát, akiért az uralkodó lemondott trónjáról, hogy feleségül vehesse. Másfelől elénk tárul a harmincas évek love-storyja egy napjainkban játszódó fiatal nő, Wally életútjában, akit elhanyagol férje, így egy másik férfi karjaiban keresi a boldogságot - nem mellesleg megszállottan rajong Edward és Wallis történetéért.
Az idei Velencei Filmfesztiválig csak szösszeneteket és foszlányokat hallhattunk Madonna második, saját rendezésű moziját illetően, melyet több éves történelmi kutatómunka és direktori felkészülés előzött meg. A kritika szerint a fényképezés és a kameraállások kifogástalanok, azonban a történetkidolgozást és a dialógusokat elnagyoltnak vélik, arról nem is beszélve, hogy állítólag a színészek láthatóan "feszélyezettek" a míves ékszerek és a látványos kosztümök súlya alatt - olvasható a korábban írt recenziókban.
Abban azonban a szakma is egyet értett, hogy a film klasszisokkal jobb, mint Madonna első rendezése, a rövidfilmből lett játékfilmként bemutatott (hazánkban csak DVD-megjelenést megért) Mocsok és bölcsességek. Kíváncsian várjuk, vajon a szemlés szerepléseket követően a W.E. eljut-e a magyar mozikba is. Addig is, nézd meg a napokban netre került angol nyelvű előzetest!
A sípszó után hagyjon üzenetet!