A Coca-Cola új reklám spottal folytatja az elhízás elleni kampányát. Szakmai fórumok képmutatással vádolják az amerikai vállalatot, mert véleményük szerint az elhízás terjedése miatt éppen az olyan fmcg-cégek okolhatóak, mint az üdítőgyártó nagyhatalom.Az American Society for Nutritional Sciences (Amerikai Táplálkozástudományi Társaság) szerint az amerikaiak kóros elhízásának pont az az elsőszámú oka, hogy drámaian megnőtt az otthonon kívül fogyasztott élelmiszerek adagja, illetve mert ezekben általában túl sok kalória van, mint ahogy a Coca-Cola termékeiben is olvasható az elemiszer.hu-n.
Az új reklámvideóban kettéosztott képernyőn követheti a néző egy 60 évvel ezelőtti, és egy mostani fiatal apa egy napját. A spot egy felszólítással zárul, miszerint többet kell mozogni, és egészségesebben étkezni, ahogy azt korábban tették. Az Adweek élesen bírálta a spotot, mert a reklám az elhízást az emberek hibájának tartja, vagyis az emberekre rátelepedő fogyasztási kényszert a Coca-Cola magától eltagadva lényegében az emberek önkényes, szabad akaratukból való tespedtségeként, a körülmények nyomása alatt vergődő kényszerként mutatja be.
(hvg)
A sípszó után hagyjon üzenetet!