Fantasztikus nyár
KORONA fm 100

Telefon: 78 KORONA
SMS: 30 2 KORONA
E-mail: info@koronaradio.hu

|

Segíthetek bal
Segíthetek jobb kicsi

Magazin

Emil Skodára emlékeztünk

Szerző: Lukács Kata, jakd.hu – 2017-08-08 10:40:55

117 éve nincs köztünk  Emil Skoda, cseh gépészmérnök a  gépkocsi márka névadója. A pilseni születésű Emil Škoda ifjúkorában Németországban gépészmérnöknek tanult. Pályáját a csehországi Plzenben kezdte főgépészeként. 1869-ben a gyárat megvásárolta, de sokáig az alkatrészek készítése maradt az üzem egyetlen, de annál kitartóbb tevékenysége.

Hirdetés 

Hirdetés 

A gyártól saját vasútvonalat építtetett ki a Bécs-Chep vasúti fővonalhoz, és az Osztrák-Magyar Monarchia legjelentősebb fegyverbeszállítója lett. 1899-ben Škoda összes különálló üzemét összevonta, és létrehozta a Škoda Holdingot. A több mint 35 ezer embert foglalkoztató gyár sikerét azonban nem sokáig élvezhette Emil, mert 1900-ban elhunyt.
 
A japán csatahajókhoz, a Szuezi-csatorna építéséhez és a Niagara-erőműhöz is alkatrészeket szállító Škoda Holding 1925-ben fuzionált a kezdetben csak bicikliket gyártó Laurin&Klement céggel. Az igazi piaci áttörést a két cég együtt érte el. Közös autójuk a Škoda nevet kapta.
Az első automobilt 1911-ben gyártották le. Az S modell névre keresztelt autó folyadékhűtéses, 4 hengeres, 54 lóerős volt. Érdekessége, hogy ez volt a legelső folyadékhűtéses autó. A típus rendkívül sikeres volt.
 
 
Az 1946-ban államosított gyár Škodái a második világháború után a keleti blokk legnépszerűbb járművei közé tartoztak. A Škoda Múzeumban az elmúlt évtizedek szinte összes veterán Škodája megtekinthető. Az 1991 óta a Volkswagen-konszern tulajdonában lévő Škoda a mai napig sikeres a piacon.
 
A híres "Škoda-nyíl" előtt a L&K a Slavia elnevezést használta leginkább. A plzeni Škoda pedig egy karikában lévő „Š”, vagy „Š” és „z” (egymáson) jelzést használta (Šz: Škodovy závody).
 
A legenda szerint a ma használt emblémát egy indián fejet ábrázoló dombormű ihlette, amely egykor sok vezető irodájában volt megtalálható. Erről nevezték el a logót „Vörös Indián”-nak
 
 
 
A fekete-zöld logó még nagyobb fokú eredetiséget kölcsönöz a Škoda márkának: a fekete szín jelképezi a 100 éves hagyományt, a zöld pedig a környezetbarát technológiát. 2010 áprilisában a logó egy kisebb frissítésen, ment keresztül. A logó háttere fehér lett annak érdekében, hogy a szárnyas nyílvessző még jobban az előtérbe kerülhessen. 
 
Gondoltad volna, hogy a magyarok legkedveltebb autómárkája a Skoda? A legnépszerűbb márka a kontinensen a Volkswagen (ők gyártják a Skodákat is), Izlandon is a Skoda fut a legjobban.
 
A sípszó után hagyjon üzenetet!

Facebook Twitter YouTube Instagram SoundCloud
Vicai nagy